Garantie- en leveringsvoorwaarden

 Download onze Algemene- en kortingsbonvoorwaarden hier

Geachte heer/mevrouw,

De Huiscomponist dankt u voor uw opdracht. Wij verzoeken u onze garantie- en leveringsvoorwaarden aandachtig door te lezen.
Wilt u uw orderbevestiging wijzigen of aanpassen? Dat dient u binnen 24 uur kenbaar te maken en schriftelijk te laten bevestigen door ons.
Op de producten van en levering door De Huiscomponist zijn de Algemene Voorwaarden van de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW)
van toepassing. U vindt deze voorwaarden op www.cbw-erkend.nl. De garantiebepaling van De Huiscomponist maakt integraal deel uit van
de CBW-voorwaarden en zijn, naast deze terhandstelling, tevens te raadplegen op onze website www.dehuiscomponist.nl

Betaling

U kunt op een van de navolgende manieren betalen:

  • Indien bij verkoop overeengekomen, dient het bedrag van de materialen vooraf op rekening NL 26Rabo 0137234023 t.n.v. De Huiscomponist
    te zijn bijgeschreven, eventuele montage, installatie of stoffering kan na oplevering d.m.v. een eenmalige machtiging worden voldaan aan
    de buitendienst.
  • Een eenmalige machtiging aan de buitendienst bij levering of oplevering.
  • Contante betaling of pinnen, kan alleen vooraf in de showroom.
  • Uit een (bouw)depot of van een spaarrekening. Het factuur bedrag dient vooraf op rekening NL 26Rabo 0137234023 t.n.v. De Huiscomponist te zijn
    bijgeschreven.

LET OP! Zonder correcte betaling kan er niet gemonteerd, geïnstalleerd of gestoffeerd worden. Wij zullen u alle gemaakte kosten zoals (verloren)
arbeidsuren in rekening brengen.

Garantievoorwaarden

  • Uitsluitend op vertoon van de volledig betaalde factuur.

Garantie

  • Raamdecoratie, horren, gordijnen, behang: 1 jaar
  • Buitenzonwering, rolluiken, veranda’s: 2 jaar
  • Vloerbedekking, schuifwandkasten: 2 jaar
  • Montage, installatie & stoffering door De Huiscomponist: 2 jaar
  • De geldende fabrieksgarantie van de producent.

Uitsluitingen op de garantie

  • Voorrijkosten en arbeidsloon vallen niet onder de garantieregeling.
  • Normaal optredende kleurverschillen, verkleuring en onvermijdelijke vervorming van materialen en (normale) slijtage.
  • Schadelijke invloeden van buitenaf, schadelijke omgevingscondities zoals vochtproblemen, en (onoordeelkundig) gebruik van (ongeschikte) onderhoudsproducten.
  • Wanneer werkzaamheden door anderen dan De Huiscomponist zijn verricht.
  • Algemeen onderhoud na plaatsing, zoals de reguliere schoonmaak of het opnieuw afstellen van zonwering.
  • Showroommodellen, (restant)partijen en opruimingsartikelen.

Levertijden

  • Alle genoemde levertijden zijn de vermoedelijke levertijden van de leverancier aan De Huiscomponist.
  • Buitenzonwering: 4 tot 6 weken – dit kan door seizoensinvloeden oplopen.
  • Binnenzonwering, horren en gordijnen: 2 tot 4 weken.
  • Vloerbedekking en behang: 1 tot 4 weken.
  • Shutters: 5 tot 12 weken.

Annulering

  • Bij annulering van de overeenkomst door de afnemer is deze schadevergoeding verschuldigd.
  • De schadevergoeding bedraagt 30% van hetgeen de afnemer bij de uitvoering van de overeenkomst had moeten betalen, tenzij partijen bij het
    sluiten van de overeenkomst anders zijn overeengekomen. Het percentage als bedoeld in de vorige zin bedraagt 50%, indien de annulering van
    een overeenkomst door de afnemer geschiedt terwijl de afnemer er al van in kennis is gesteld dat de op- of aflevering of een deel ervan indien het
    een deellevering betreft kan plaatsvinden.
  • De genoemde percentages zijn vaststaand, tenzij De Huiscomponist kan bewijzen dat zijn schade groter is of de afnemer aannemelijk kan maken
    dat de schade kleiner is.

Retour goederen

  • Zowel op basis van uw eigen meetgegevens als bij meting door onze buitendienst, is het niet mogelijk voor ons om de ongeopende pakken
    retour te nemen.
    Het gaat immers om speciaal voor u besteld maatwerk. Deze kunnen wij niet terugsturen naar de leverancier.
    Op uw verzoek worden de restanten bij u achtergelaten ingevolge artikel 13 CBW.

Algemene Voorwaarden

  • Na het leggen van een verlijmde vloer mag u de ruimte 48 uur niet verwarmen of koelen.
  • U draagt zorg voor de juiste luchtvochtigheid (55-65%) in de ruimte en de juiste instelling van airco of verwarming – onafhankelijk van het soort
    verwarming.
  • U dient uw producten bij levering of oplevering nauwkeurig te controleren. U bevestigt uw akkoord met uw handtekening. Voor extra service na
    levering of oplevering berekenen wij meerkosten.
  • De structuur en kleur van natuurproducten, zoals hout, bamboe, en kurk, kan afwijken van het getoonde product in de showroom.
  • De prijs voor bezorging en installatie gaat uit van aanlevering op de begane grond.
  • De getoonde prijzen zijn exclusief bezorging en/of installatie, tenzij anders op uw orderbevestiging vermeld.
  • De risico’s bij telefonische bestellingen, zoals vergissingen en misverstaan, zijn geheel voor rekening van de klant.
  • Wilt u een afspraak verzetten, dan wordt de nieuwe afspraak als nieuwe opdracht in de normale planning opgenomen.
  • U dient de werkplek werkbaar voor te bereiden. Als de buitendienst dat moet doen, kan deze daarvoor achteraf extra kosten aan u doorberekenen
Nieuws en Acties

Recente berichten

22 Sep '24
28 Mei '24
30 Apr '24
25 Mrt '24
20 Mrt '24
20 Mrt '24
28 Feb '24
15 Feb '24

Wat klanten zeggen

Zeer tevreden met de nieuwe vloer! #parador Dank voor de goede service, Huiscomponist!

Roy Greve

Als ze altijd zo hun best doen, moet het goed komen!

Ted Zwinkels

Prachtige vloer geleverd de leggers uit Amsterdam waren heel voorkomend kwamen na problemen met de betonnen vloer een tweede keer terug om hem op 2e kerstdag opnieuw te leggen geweldig

Cees Wiersma

Wij kwamen in de zaak met de bedoeling wat informatie te krijgen over rolluiken.

Na een prettig gesprek met de adviseur Piet, en een rekenplaatje eigenlijk meteen besloten om deze ook aan te schaffen. Zeer klantvriendelijk 

Zeer klantvriendelijk

Bezoek ons in Haarlem!

Loop rond in onze grote showroom en krijg het beste advies.

Schrijf je in op onze nieuwsbrief